چگونه بلاگر فشن محبوبی بشویم ؟

اگر دوست دارید بدانید که چگونه تبدیل به یک وبلاگ نویس موفق در حوزه فشن بشوید، با ما همراه باشید تا فوت کوزه گری را به شما یاد بدهیم.

اینجا تعدادی ترفند و راهکار را برای شما از شرکت کنندگان مرحله نهایی مسابقه وبلاگ نویسی حوزه فشن که توسط برند مشهور لباساچ و ام (H&M) و وبسایت بلاگوین (Bloglovin) که در سال ۲۰۱۶ برگزار شده است، گردآوری کرده ایم.

درست مثل تولد هر چیز جدیدی، وبلاگ نویسی در حوزه فشن هم ابتدا به عنوان یک سرگرمی مطرح بود ولی بعد تبدیل به یک کسب وکار بسیار لوکس شد. بعضی از تاثیرگذارترین وبلاگ نویس های حوزه فشن توانسته اند، میلیون ها دنبال کننده دارا باشند و سر و کارشان با کمپین های تبلیغاتی چند میلیون دلاری است. شما آنها را روی جلد مجلات مد می بینید و بعضی از آنها حتی خط تولید لباس های خود را دارند. البته همه اینها یک شبه بدست نیامده و نیاز به کار سخت دارد تا به این سطح برسید اما وارد شدن به این حوزه هیچ وقت به اندازه الان آسان نبوده است.


به عنوان یک تازه کار شروع کرده اید

درست مثل هر پروژه ی خلاقانه ی دیگری سخت ترین کار این است که بنشینید و شروع کنید. ما اغلب به جای اینکه برای رویاهای خود کاری بکنیم فقط در مورد خواسته های خودمان رویا پردازی می کنیم. آقای هَنزبِری از وبسایت چیزهایی که او دوست دارد، می گوید: من یک روز در رستوران نشسته بودم و یک دفعه با صدای بلند گفتم می خواهم وبلاگ نویسی کنم و این دقیقاً کاری بود که همان شب انجام دادم. پلتفرمی مثل وردپرس برای راه اندازی یک وبسایت بسیار ایده آل است. در نهایت می توانید با هزینه های مختصری از خدمات یک طراح وبسایت استفاده کنید تا موفق بشوید.

چگونه تبدیل به یک بلاگر حوزه فشن بشویم


تصاویر مهم هستند

پشت سر یک وبلاگ نویس موفق حوزه فشن یک عکاس خوب قرار دارد! همان طور که وبلاگ نویسی حوزه فشن سودآور است، عکاسی در این حوزه نیز درآمد زا است. هَنزبِری پیشنهاد می دهد تا یک عکاس را از طریق شبکه های اجتماعی پیدا کنید و سراغ کسی بروید که با کارهای او ارتباط برقرار می کنید. تاریا از یکی دیگر از وبسایت های موفق، می گوید او با عکاس خود در چارچوب یک برنامه زمانی مشخص که برای هر دوی آنها مناسب باشد چند ساعت در روز کار می کند و نتیجه معمولاً تبدیل به ۳-۴ مطلب در وبسایت می شود. ایمی رویلند از وبسایت فشن نِرد (A Fashion Nerd) می گوید در شروع کارش خودش دست به کار شده بود و بیرون می رفته و تعداد زیادی عکس می گرفته است.


به برنامه زمانی متعهد باشید

وقتی تازه کار هستید، استمرار انتشار مطالب شما از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است. سعی کنید هفته ای ۲-۳ مطلب نوین را در وبسایت منتشر کنید اگر همت بالایی داشته باشید انتشار روزانه مطلب خیلی بهتر است که باعث افزایش بازدید از وبسایت شما می شود. جَنِل تِرز از وبسایت راوی مد خیابانی می گوید: وقتی دکمه انتشار را در وبسایت می زنید، به خود شک نکنید. دو سال پیش که کارم را شروع کردم هنوز به خودم اعتماد نداشتم. من همیشه به کارم شک داشتم ولی الان می دانم چه توانایی های دارم.

چگونه تبدیل به یک بلاگر حوزه فشن بشویم


با بقیه وبلاگ نویس ها رابطه خوبی برقرار کنید

شاید اینکه با سایر وبلاگ نویس های این حوزه ارتباط برقرار کنید، دلهره آور باشد اما ساختن یک رابطه خوب با دوستان وبلاگ نویس دیگر فقط به شما کمک می کند تا زودتر به اهداف خود برسید. در ابتدا سعی کنید مطالب وبلاگ های دیگر را بخوانید و حتماً در زیر مطالب آنها نظر بگذارید. خوب است که با سایرین ارتباط برقرار کنید همه شما سوار یک کشتی هستید. سعی کنید برای گرفتن نصیحت به آنها مراجعه کنید و یادتان نرود با طرفداران آن وبسایت ها نیز ارتباط برقرار کنید. اگر از موضوع یک وبلاگ خوش تان می آید و یا اینکه حوزه کاری آنها با شما شباهت دارد، شانس اینکه خوانندگان وبسایت آنها به مطالب شما هم علاقه مند شوند، خیلی بالاست. هَنزبِری می گوید: سعی کنید حتی فراتر از وبلاگ نویسان سراغ افراد دیگری مثل صاحبان بوتیک، ویراستارها بروید. معلوم نیست فرصت ها چه وقت و چگونه سراغ شما می آیند؟!

چگونه تبدیل به یک بلاگر حوزه فشن بشویم


در همکاری با برند ها هوشمندانه تصمیم بگیرید

برای اینکه از وبسایت خود پول دربیاورید، شما در نهایت مجبورید که با برندها برای تبلیغات همکاری و مساعدت کنید. (حتماً در وبسایت خود یک قسمت برای ارتباط با رسانه ها که شامل خلاصه ای از وضعیت برند شما باشد، قرار بدهید) یک راه دیگر برای درآمدزایی ملحق کردن لینک های خود به سرویسی مثل ریوارد استایل است، البته سود این کار متغیر است. رویلند در یک اپلیکیشن سرمایه گذاری کرده که یک شبکه اجتماعی است که کاربران می توانند در آن تصاویر اینستاگرام خرید هایی که انجام داده اند را به اشتراک بگذارند. وبلاگ خود را روی بستر بلاگوین (Bloglovin) ثبت کنید تا فرصت ها و دنبال کنندگان بیشتری را برای شما به ارمغان آورد.

اما به هر حال سعی کنید مطالبی که در قالب آگهی برای برند های مختلف منتشر می کنید را هوشمندانه انتخاب کنید و ارزش خود را بدانید. جَنِل می گوید: وقتی یک شرکت می خواهد برای شما یک محصول را بفرستد، با آنها در مورد خواسته خود صریح صحبت کنید. از آنها بخواهید که روشن کنند آیا به دنبال یک نگاه کورکورانه و سراسر ستایش هستند یا اینکه بدنبال یک تفسیر احساسی و صادقانه هستند. یک نگاه کورکورانه فقط یک نگاه کلی به محصول است. اما اگر آنها بدنبال یک نگاه احساسی باشند، به شما بهتر می توانند کمک کنند.

هَنزبِری می گوید: اگر خودتان را کم بفروشید، باعث خواهد شد تا محصولی را تبلیغ کنید که به آن هیچ اعتقادی ندارید یا بدتر اینکه لباسی را بپوشید که خوانندگان شما می دانند اگر پول نمی گرفتید، هرگز نمی پوشیدید.

گونازالس: البته که من می خواهم پول در بیاورم اما من هرگز محتوایی را که تولید می کنم، به خطر نمی اندازم. اگر شما اجازه بدهید تا پول تعیین کند که چه محتوایی را تولید بکنید در نهایت یک محصول افتضاح خواهید داشت.

چگونه تبدیل به یک بلاگر حوزه فشن بشویم


بین بلاگ نویسی و شبکه های اجتماعی خود یک تعادل برقرار کنید

از آنجایی که حوزه وبلاگ نویسی فشن ارتباط قدرتمندی با تصاویر دارد، شاید منطقی باشد که فقط روی یک شبکه اجتماعی مثل اینستاگرام مطلب منتشر کنید. هر چند گونزالز از لئِاندرا یاد گرفته است که از این شبکه ها به عنوان فرصتی برای ارائه محتوای خاص استفاده کند و از هر کدام با توجه به مزیت های آنها بهره برداری کرد. شما هرگز نباید وبلاگ خود را رها کنید چون این تنها چیزی است که روی آن ۱۰۰% کنترل دارید. برای هَنزبِری، شبکه ای مثل اسنپ چت راهی است تا خوشحالی های روزانه و گوشه ای از شخصیت خودش را با خوانندگانش در میان بگذارد. جَنِل تِرِز مطالب جدیدش را در توئیتر و اینستاگرام هم منتشر می کند. تاریا مطالبش را در یک گروه فیسبوکی به اشتراک می گذارد. این شرکت کنندگان در مرحله نهایی مسابقه می گویند که حتماً سراغ بستر های نوین بوجود آمده هم بروید. رویلند به خاطر اینکه یکی از اولین نفراتی بود که وارد شبکه واین (Vine) شده بود، توانست تعداد زیادی خواننده پیدا کند.


/ 0 نظر / 24 بازدید